onsdag 4. januar 2012

En snartur til Nesna!

For å prøve å skape noe super-positivt i tilværelsen dro jeg til Nesna på cachejakt i dag. Jeg hadde peilet meg ut fem som var vintersikre, så fikk tiden vise hva jeg endte opp med. De tre første logget jeg som perler på en snor, men så stoppet det opp. Den 4. var ikke å oppdrive, men bedre lykke neste gang! Den 5. var i allefall umulig. Kirkecacher i kirketiden med både prest og kirketjener er håpløst. Når biltrafikken og folk til og fra husene sine i tillegg virker til å synes at det er snodig med folk som tydeligvis leter etter noe på helt teite steder... ja, da er det bare å legge inn årene og innse at dette ikke går i dag!

Men matpakke og te ble inntatt mens hurtigruta var på vei inn mot kai. Godt med sjøluft til tross for at vinden var kald og gikk inn til bein og marg. Dagslyset er ikke helt godt ennå, men om et par uker, da blir det litt lys igjen!!! :)

Vel, hjemme igjen kunne jeg konstatere at jeg hadde gjort cachefunn nr 760!

Det blir ingen langtur i morgen, men en ørliten tur blir det. Bare jeg får gjort unna det mest nødvendige av arbeide her hjemme.... kleskurven er stappfull, tørkestativene fulle, vaskemaskinen er sliten og støvsugeren må få astmamedisinen sin!!!

Håper dere får en fortsatt flott onsdag!!!

8 kommentarer:

  1. Er det ikke deilig å cache midt på vinteren? Et par DNF'er overlever man :)

    SvarSlett
  2. Jo, helt klart! Men det er tynt med vintercacher her i området nå... Har 3 til på tapetet, men så legger det nok opp før snøen forsvinner...

    Men nå har jeg nettopp spurt Nilsen om vi aller nådingst kan ta en cachehelg til Lycksele i vinter, og til overmål sa han ja!

    Jeg klør etter sommer, for når jeg ser på området sør for Powertrailen i Rendalen, er det jammen dukket opp en trail til!!! :) Fabelaktig!!!

    SvarSlett
  3. Her har vi jo knapt hatt snø, så her har egentlig ikke cachesesongen stoppet. Ikke at vi drar ut og leter etter cacher av den grunn, det må vi få gjort noe med.
    Så bra! Tur i vinter og trail til sommeren, da kan man ikke ønske så mye mer :) Skal gå inn og titte etter den trailen gitt :)

    SvarSlett
  4. Fant du trailen? Rundt 30 stykker langs en vei?

    Jeg er såååå vanvittig glad for at ikke snøen stopper oss her i nord helt heller! Foreløpig er det bare 10-15 cm hos oss og det er mer enn nok!

    SvarSlett
  5. Litt usikker. Finner en trail sørvest for Rendalen/nordøst for Brumunddal som heter Fjellvegen xx og inneholder ihvertfall 47 cacher. Tydeligvis ikke den du mener.

    Her er det ikke antydning til snø, det som kom 1. nyttårsdag har blitt borte :(

    SvarSlett
  6. http://www.geocaching.com/map/default.aspx?lat=61.00773834903187&lng=11.177902221679687&zm=10&mt=m En trail som heter Fjellveien, den mente jeg!

    http://www.geocaching.com/map/default.aspx?lat=61.71867765859836&lng=10.588760375976562&zm=13&mt=m Denne fant jeg nå, den heter Kultur Track!

    Det er tusenvis av cacher i dette området! :)

    SvarSlett
  7. Da mente vi den samme, Fjellvegen xx (putt inn nr istedenfor xx). Den er jo på ihvertfall 47 stk :)

    Den Kurltur Track-trailen har jeg ikke lagt merke til før, takk for tipset! Sjeldent vi ser etter mulige turer såpass langt nord for oss, men skal absolutt ha den i bakhodet. De tre trailene der på en tre-fire dager, da er målet for 2012 unnagjort for oss ;)

    SvarSlett
  8. He, he... Jeg ser helt klart på cacher overalt. Prøver meg på HÅPLØSE mysteri.

    Jeg håper virkelig å få til en tur til området med disse trailene i sommer, kanskje en friuke når de andre er på jobb og bortreist?!?! Det hadde vært noe det!!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!