lørdag 18. februar 2012

Geocachingtur med ski!

Fredag fant jeg ut at jeg skulle komme meg ut i det fine vinterværet, ok, så var det ikke sol, men omkring null grader gjordet det "levelig" å dra ut på tur.

Heldigvis dukker det opp vintervennlige cacher innimellom - og jeg hadde tre jeg kunne lete etter.

Vanligvis er det oppkjørt en skiløype i området, men denne dagen var det nok en stund siden det hadde kjørt noen tråkkemaskin der.

I 30-40 cm nysnø la jeg i vei mot første cache. Ikke engang skituppene stakk opp av snøen forran meg, men det var egentlig kjekt, for da ble det god bremsing i nedoverbakkene. Etter å ha gått en drøy km kunne den første cachen logges, videre en liten km - så ny cache. For å finne den siste cachen måtte en oppgave løses for å finne rett sted. Så nå var det frem med penn og papir, beregne, resonere, hm.... noe måtte være feil, for koordinatene ledet til "langt-vekk-i-stan". Men etterhvert forstod jeg hva som var galt og peilet meg inn på neste punkt, som da lå på veien tilbake til bilen.

Cachen kunne fiskes frem, sitteunderlag ble plassert under rumpa, kakaoen smakt på... før jeg iherdig begynte å ringe hjem... Årsak; cachen jeg hadde i hånden hadde en kodelås - og jeg hadde ingen oppgave og ingen kode! Skrekk og gru! Å ringe hjem ga ingen respons... HELP! Sms til cacheeier hjalp, heldigvis. Cachen ble åpnet etter litt plunder, og jeg kunne logge dagens 3. funn og fornøyd drikke resten av kakaoen min!!!

Det er faktisk veldig koselig å sitte under
ei furu og studere landskapet!

Nå har du lest mitt blogginnlegg nummer 500! Et jubileum som måtte markeres i Villmarkshjertes opprinnelige ånd; med skriverier om en fin tur! :)

Håper dere får en strålende helg - og kommer dere ut på en liten tur dere også!!! :)

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med ditt innlegg nr 500 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Roffens! Litt av en milepæl!!! :)

      Slett
  2. Gratulerer med jubileet! Åh, jeg vil også på cachetur...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk, Kjersti!

      En cachetur er alltid kjekt, det blir bare så sørgelig få av dem om vinteren....

      Slett
  3. Må også få gratulere ;) Så staselig at ditt innlegg nr. 500 blei akkurat det om våre cacher! :D Og så fine bilder du har tatt av området.
    Pleier vanligvis ikkje å lese blogger, men denne sida har vi blitt store fans av!
    Klem fra Ruben og Tom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Morro at jeg har fått "hekta" dere på Villmarkshjerte!

      Og tilfeldighetenes gang ble deres cache-trail's 3 siste cacher bloggens innlegg nr 500! Jeg er så vanvittig imponert over trailen, for den har liksom alt; kjempelette cacher, kjempevanskelige cacher, stor kreativitet, oppgave å løse og et hengelås som jeg så på med skrekk-blandet-fryd.... Tusen takk for bidraget til vintercache-land!!!

      Klemmer tilbake! :)

      Slett
  4. Gratulerer med jubileet:) Må snart prøva meg på caching eg også ser eg!! Takk for ein koseleg tur, og god laurdagskveld vidare!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!