onsdag 7. mars 2012

3 turer på en dag! :)

Jepp! Du leste riktig. Jeg hadde vært på hele 3 turer før klokka 12 i dag! Det er rart med det, man kan få gjort mye i løpet av en fridag bare man starter tidlig nok! ;)

Nå startet ikke jeg så veldig tidlig, klokka var nok passert 09 før jeg dro hjemmefra. Jeg måtte jo ordne med alt nødvendig utstyr i sekken før jeg dro.

Først kjørte jeg til Klokkerhagen hvor jeg gikk ca 1,5 km på ski for å komme til Årestua. Her fikk jeg tatt bilde av Polarsirkelen-koden som er satt opp på veggen. Siden det var en gruppe mannlige pensjonister som tok morgenkaffen sin her, gikk jeg tilbake til en gapahauk som ligger drøye 600 meter fra Årestua. Kakao må man ha når man har droppet frokosten! ;)

Det var rimelig overskyet vær, som dere ser, men med temperaturer rundt null grader, så går det fint ann å være ute på tur likevel! :)

Dagens andre tur, var av et helt annet slag, men likevel pr definisjon en tur. Bytur. Jeg måtte innom Nille og en klesbutikk, men det var fort gjort, så var den turen over. ;)

Dagens 3. og siste tur gikk til et annet sted med Polarsirkelkode. Mjølan Rundt. Nå gikk ikke jeg rundt, siden jeg vet at det går en fin trapp ned til stedet... Trapp og trapp... Som dere ser på bildet under, er det ikke særlig mye trapp...

Men jeg kom meg nå både opp og ned "trappa" med et nødskrik! Jeg kan love dere at jeg synes dette landskapet er penere på sommeren - OG at trappa er MYE bedre å gå i når det har vært +grader en stund! ;) Uansett; med koden som premie, var trappa grei likevel! :)

Tur i morgen? Tiden får vise... 
Jeg har tross alt en kake å bake også!!!  :)

4 kommentarer:

  1. Spreking i flott turterreng!

    SvarSlett
  2. Jeg bøyer meg i støvet, og må innrømme at jeg faktisk blir litt inspirert av disse maraton-tur-dagene dine! Er nede fra fjllet nå, og hvis alt klaffer går boksene med posten i mårra☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg GLEDER meg til boksene!!!

      Hvis noen kan bli inspirert til å dra på tur, av mine tur-blogg-innlegg, er ingenting bedre!!! :)

      Hmmm... hvordan i all verden fikk du til det lille "smilefjeset"?!?! ;)

      Slett
  3. Flink du er! Ingen ting er bedre enn å starte dagen med en tur, 3 er vel tredobbelt så bra?. Misunner deg stedet du bor på, her i flate Trondheim må man kjøre ganske langt for å oppleve skikkelig tur og natur. Bortsett fra Bymara og Estendstadmarka, men dette er plasser man fort blir lei av.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!