torsdag 29. mars 2012

Nytt forsøk på tur opp Røssvollia!

I dag la jeg i vei igjen. Opp Røssvollia. Nytt forsøk på å få klippet Ranatraskenkortet på klippepunktet der oppe. Denne gangen med 10 kg Berganssekk på ryggen, etter pakkinga i går, men uten mat og uten vann i aquasystemet, ergo var sekken en smule lettere enn da jeg prøvepakket den i går.

Føret oppover var rimelig greit i et gammelt scooterspor. Et par svinger før toppen kom en scooter kjørende forbi meg, og derfra og opp ble det  litt tyngre å gå, siden scooteren laget litt "sluch" i sporet.

Gleden var til å ta og føle på når jeg så det velkjente skiltet for Ranatrasken klipp på veggen på bua! Phu!!! Finaly!!! 171 høydemeter, på føttene, med 10 kg på ryggen, i snøen tok en time. Nå er ikke jeg av dem som sliter meg fullstendig ut på å gå raskere enn lynet. Jeg tar det heller med knusende ro og slipper å sitte søkk våt av svette å nyte kakaoen min! ;)

Været var snodig, som det har vært den siste tiden. Overskyet, men med ett og annet solgløtt. På veien opp hadde jeg "Livstid" av Liza Marklund på ørene - siste rest av den. Knasende god bok. Men på toppen kunne jeg starte en ny bok, som jeg har gledet meg lenge til; "Englemakersken" av Camilla Läckberg. Den virker veldig lovende så langt, i kjent Camilla Läckberg stil. Lydbøker er en fantastisk tur-kompis...  ;)



Meget fornøyd med at Ranatraskenkortet var klippet - og at sekken var prima å bære til tross for vekta!

Håper dere får en strålende dag videre!
Nå gleder jeg meg (om mulig) ennå mer til snøen forsvinner!!!

2 kommentarer:

  1. Deilig med tur og deilig med bok på øret også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er fabelaktig å dra på tur med lydbok på øret! Anbefales! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!