lørdag 31. mars 2012

Skitur og utlegging av "HemavanPåskeTrail 2012"!

I dag ble det skitur. Rundt null grader ute. Overskya, men noen solgløtt innimellom noen små "snøfiller"! Det flate terrenget er velkjent.

"Bike 1" ruta er mitt favoritt-turområde om sommeren og høsten! Hele veien fra Sånningården til Tängvatnveien er litt over 5 km, men i dag gikk vi bare 3,5 - 4 km hver vei. Og det tok 2,5 timer å gå den ene veien... og 1 time å gå tilbake.... tro det eller ei....

Føret var steinhardt. Skare som man kunne gå i småsko på! Ergo var det glatt både forover og bakover, de smørefrie skiene fant ikke feste noen steder, så det ble tøft for armene!

Hvordan man kan bruke 2,5 timer på å gå 3,5 - 4 km på ski?!?! Ikke noe problem! "HemavanPåskeTrail 2012" skulle legges ut!  ;)  Jeg skulle stoppe 12 ganger for å montere 8 cacher, ta koordinater til cachene og 4 veipunkter, sjekke avstander og notere spørsmål og svar på blokka mi!

Etter hvert begynte jeg å tenke på at cachene ble plassert litt for høyt, med tanke på at jeg stod på over en meter snø.... plasserte cachene godt over øyemål... greie å få tak i om vinteren, men på sommeren?!?! Vel, en ekte geocacher har med seg gardintrapp på cachejakt! Ikke sannt?!?!?  :) Nå, ja... en av cachene ble plassert slik at folk skal slite med den på vinteren også!!!  :) Jeg får eventuelt heller justere til sommeren. ;)

Håper dere har en strålende fin lørdag!

4 kommentarer:

  1. Dere kunne jo godt fått bedre vær da, men ellers høres det ut som en god tur. Og forresten: jeg har alltid med meg sammenleggbar stige i baklomma når jeg er på cachetur ;)
    Påskeklem!

    SvarSlett
    Svar
    1. KLART en EKTE geocacher har en sammenleggbar stige med på tur! Jeg synes egentlig det er snodig at ikke alle har det med seg; man vet jo aldri når den kan bli nyttig! ;)

      Påskeklemmer tilbake!

      Slett
  2. Gardintrapp og stige er for pyser- man bør kunne unne seg en oppblåsbar lift ;o)
    Den hytta ble jeg interessert i! Hva med litt flere detaljer? Ønsker meg ei knøttebu som enkelt kan varmes opp på dagsturer... Meier gjør muligens at man kan omgå noen fryktelig strenge regler?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh... oppblåsbar lift; DET var en god idé!!!

      Flere detaljer om den hytta? Tja, den har ei dør, ett vindu, er ca. 2,5 * 2,5 meter (MAX) + en liten veranda som er omtrent 0,5 m bred (med tak over). Inni er det en 3-seter sofa. Et lite bord med to stoler. Vedovn. Parafinlamper. Hyller på veggene. Helt fantastisk prima lita bu. Den er nok super å overnatte i også, vil jeg tro. Det er ikke mye plass som skal til før man har alt man trenger, det er det liten tvil om! :)

      Ja, at den står på meier er ganske genialt. Den dukket opp i skogen en vinter for noen år siden - og den er super for meg når jeg er på tur i skogen og vil sitte under tak (på trappa) for å spise nistematen min!!! Jeg har bare sett folk der en gang, men den er så ren og pen inni at jeg regner med at den er endel i bruk. Og det er jo bra!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!