onsdag 2. mai 2012

Vårturen til Trondheim!

For å være helt ærlig var det utrolig godt å komme bort fra all snøen noen dager. Selv om det hadde forsvunnet en god del av den her hjemme mens vi var borte, er det rikelig igjen. Til overmål snør det i dag! Tenk det!!! 2. mai og det snør.... skrekk og gru!

Men i Trondheim var det helt klart blitt vår,jeg så bare litt snø oppe i fjellene - men dit skulle ikke jeg. Endene kosa seg i sola, midt i sentrum. Sola skinte hele søndagen og det var kjekt å tusle på stien rundt Ladeodden. Noen blomster og grønt gress hadde begynt å vokse. Da vet jeg at det er håp om at det blir vår her i nord også!

På min vandring oppdaget jeg at det var en XXL butikk (min favorittsportsbutikk) på Lade også. Dermed så jeg ikke noe poeng i å dra til Tiller for å handle. Med ei handlevogn tusla jeg rundt i butikken, jammen ble den ikke full før jeg var kommet rundt. ;)



På min geocachevandring i plaskregnet på fredag skulle jeg finne en cache som het; "God natt, elskede". Cachen var laget som et minne om boken av Fredrik Skagen som har denne tittelen. Siden jeg har lest boken var det morro å se et av stedene som var inspirasjonen til der handlingen utspant seg. I blokka på bildet hadde hovedpersonen sitt tilholdssted og fra denne telefonkiosken gjorde han sine utpressings-telefonsamtaler. ;)

Jeg tuslet nok noen mil på denne turen også, noe føttene mine (som vanlig) bar en smule preg av.... Den røde greia på lille-tåa er slett ikke neglen... det er ei monster-vannblemme som gjør at neglen ikke vises... Men sånn blir det alltid, det nytter bare ikke. Heldigvis er det sånn at nå har det skjedd så mange ganger at det nesten ikke gjør vondt i det hele tatt....  ;)

Jeg var hjemme igjen, sent mandag kveld, sliten, men fornøyd. Selvsagt er det litt nedtur å komme tilbake til all snøen, men om en måneds tid må den da være borte!

Nå kan jeg bare glede meg til mange fjellturer, kanariholmentur i juni og Norge på tvers-tur i juli. Kanskje får vi presset inn en cachetur sørover i landet også?!?!

Da håper jeg alle sammen får en flott uke videre! :)

11 kommentarer:

  1. Hei. Så på bloggen din i går at dere var å tok Ladestien mens dere var i Trondheim. Det er cachene til samboeren min, kaio83 :) Fikk ikke helt sett hvilke cacher dere tok på det oversikts bildet så kunne ikke helt se om dere hadde tatt noen av mine.. Nicket mitt er irea85 :)

    SvarSlett
  2. Hei!!! Så gøy at vi fant noen av deres cacher. Jo, jeg fant faktisk 4 av dine; E.C.Dahls stiftelse, Svartlamoen, Elgseter park og God natt, elskede (som jeg ga favorittpoeng til)... Nevnte den lengre opp her i innlegget. Den var koselig! :)

    SvarSlett
  3. Deilig med litt luftforandring! Trondheim er en flott by, og du kan alltid stole på Egon ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen tvil om at Trondheim er en flott by, spesielt uten snø! :)
      EGON har alltid vært til å stole på... og godt er det! :)

      Slett
  4. Hehe, det trappetrim-skiltet hadde jeg sansen for :-)

    SvarSlett
  5. Å kjæra nånn...for ei blemme! Jeg har aldri hatt det på tærne (tror jeg, jeg fortrenger minnet om de så fort de er borte), men jeg har hatt noen gigantiske bak på hælen. Smerte!

    Og så digger jeg det øverste bildet av fyret (er det Munkholmen?), det er henge-på-veggen-kvalitet :)

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Blemme av kose-dimensjoner.... men hvis man bare ignorerer den, da er den liksom ikke der... eh... ;)

      Nei, Munkholmen er ikke fyret. Den ser du så vidt på det nederste lange bildet, bak moloen ved fyret. Dumt at vi ikke fikk tid til en tur ut dit denne gangen, for det er et flott sted!

      Klemmer tilbake

      Slett
    2. *ler* Da er du flink altså, hvis du klarer å ignorere bort ei så stor vannblemme! ;)

      Selvsagt, der ser jeg Munkholmen. Har bare kjørt forbi den med hurtigbåt, så jeg har ikke studert den så nært.

      Slett
  6. Au, den blemmen.. Men det er jo et tydelig tegn på at du har vært aktiv, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... ja, noen tur-aktiviteter gir store blemmer... og jeg er mye på tur, så jeg blir vant til dem!!! ;)

      Slett
  7. Så flott at dere fikk sett Trondheim fra flere værsider helga dere var der :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!