mandag 2. juli 2012

Aktive dager på Gran Canaria!

Dagene flyr og jeg har både aktive og late dager på Gran Canaria. Siden calimaen ga seg har temperaturene sunket til mellom 28-32 grader, så nå er det mer levelig.

For et par dager siden kjørte jeg en tur opp i fjellene for å finne noen cacher. En vanlig "drive in", en earthcache (Risco Blanco) og den aller første cachen på Gran Canaria. Den ble lagt ut 10.09.2001 og ligger i området rundt det høyeste punktet på øya. Snodig nok var ikke med på GPS'en i fjor da jeg var der oppe. Sandstøvet etter calimaen lå fortsatt i luften, så utsikten var ikke helt klår. Men det var en flott tur i ettermiddagsolen likevel.

For to dager siden dro jeg til Palmitos Park (obligatorisk besøk...) sammen med naboer fra Skonseng. Som vanlig en flott opplevelse. Ørneshow og delfinshow (var ikke like fantastisk fom i fjor, men superbra likevel) fikk jeg med meg.
I går kveld var det spansk helaften på min favoritt resturant i Maspalomas. Paella og sangria. Naboene fra Skonseng var med her også, og et følge på 9 personer inntok resturanten sammen med et fransk par og en del entusiastiske spanioler. Det var ikke enkelt å få spist under kampen, men det gikk nå på et vis, tok bare veldig lang tid. ;)

Etter den knusende seieren var det ville tilstander i gatene. Det er helt umulig å prøve å beskrive. ALLE bilistene "lå på hornet", folk hang ut av bilvinduer med det spanske flagget, fyrverkeri... utrolig! Jeg filmet noen minutter med mobilen, men kan ikke laste det opp før jeg kommer hjem...

Jeg hører det er elendig vær både i Norge og Sverige. Jeg LOVER å ta solen med hjem om ei uke!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!