mandag 3. september 2012

”Granneset 2012” – geocachingevent!



Fredag 31. august kl 15 var sekken pakket. Jeg hadde så mye jeg skulle ha med meg at jeg måtte låne Bergans sekken til min yngste sønn for å få med meg alt. For å gi dere en sammenligning; min sekk er 15 liter mindre – og den brukte jeg til å gå Norge på tvers tidligere i sommer….  ;)

Rundt kl 16 ankom jeg parkeringsplassen, som egentlig var full, fikk parkert i skråningen og tenkte for meg selv; ”Ja, ja, forsvinner bilen ut i elva, så finnes det flere biler i verden!”

Her traff jeg ”Forsbakk” som slappa av og venta på eventstart i bobilen sin. Men han skulle ikke være med opp nå, så jeg regner med at FTF var et mål for ventingen. (Noe som senere viste å lønne seg stort for han.) :)

Turen opp til Granneset tar ca en time, MEN jeg skulle stoppe og montere en cache. En stor postkasse. Ergo ble jeg sittende under ei gran med postkasse, skrujern og skruer – tenke/si mange mindre pene nordnorske utrykk - og håpet inderlig at ingen skulle komme forbi. Men postkassen kom opp, sekken ble en smule lettere og jeg kunne tusle videre.

Jeg kom ikke langt, for her var det multer i massevis. Men litt før kl 19:00 fant jeg ut at jeg måtte gi meg og komme meg ”til gards”. Granneset lå så vakkert i kveldslyset. Jeg gikk inn og konstaterte at jeg var det verken mus eller spøkelser å se. Fyr i ovnen fikk jeg fort, fyrte i noen stearinlys og satte på kaffevann. Stille og fredelig. :)

Siden ”R.S.T.R.” hadde kommet meg til unnsetning og skulle komme opp for at jeg skulle slippe å være her alene i høstmørket, fyrte jeg i ovnen på soverommet også, så her var det varmt og godt når de ankom kl 00:30.

Jeg må ærlig innrømme at jeg var mer enn middels glad når de dukket opp... "Creepy" alene i mørket der oppe... Klokka gikk fort der vi satt og skravlet, plutselig var den nesten 03 og vi tok kvelden. 

Det ble ikke mange timene med søvn. 08:10 ble jeg vekket med beskjed om at cachene til eventet var publisert – og ”svisj” så var gutta vekk! FTF-jakten var i gang… :) Jeg henta vann i brønnen og fikk laga kaffe. Tuslet rundt på gården og koste meg i det nydelige høstværet. :)

Utover formiddagen kom det mange geocachere opp mot gården. Jeg fikk ønska ”Velkommen til gards” og folket slo seg ned ved bålplassen. Alle smilte og prata, det er rart hvordan alder, bakgrunn, livsstil og det faktum at man ikke kjenner hverandre, bare blir visket ut og det virker som om alle kjenner alle – og egentlig aldri har gjort annet enn å være på tur sammen.

De fleste la turen mot de andre fjellgårdene (og cachene der) i løpet av dagen. Men rundt kl 14 var det fellesfoto og skattejakt for barna. Jeg må si en ting; Jeg er imponert over ungene som hadde gått helt opp hit og smilende løp rundt på gården! :)

Ved 16-tiden pakket vi sammen, ryddet gården og vandret tilbake mot parkeringsplassen. Jeg hadde følge med ”R.S.T.R” til jeg forsvant ned mot multemyrene – og fikk følge med Bodø-væringene når jeg kom opp fra myrene… En kjempekoselig vandring ble avsluttet på parkeringsplassen.

Jeg er faktisk veldig stolt av eventet, føler at det ble en stor suksess – og det blir nok event-publisering i min regi til neste år også. Planleggingen er allerede i gang i hodet…  :)

Tusen takk til alle som deltok og gjorde dagen kjempehyggelig!

4 kommentarer:

  1. Artig at det blir nedskrevet litt om denne flotte dagen. Du har forresten mye annet leseverdig på bloggen din også. Du er flink til å skrive!

    Tor8900

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er alltid hyggelig med rosende kommentarer. Morro å møte så mange geocachere, både dem man har møtt før og dem man bare har sett signaturen til! ;)

      Slett
  2. Gratulerer med vel gjennomført event! Og så utrolig moro at det kom så mange! Jeg er fryktelig misunnelig og skulle ønske noen av mine medcachere her i Halden kunne sette igang et event. Jeg har nemlig ikke lyst til å gjøre det selv, ihvertfall ikke før jeg har vært på noen event selv først.
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var kjempemorro at det kom så mange. Spesielt siden vi var i Lycksele på event forrige helg, et årlig event som er godt kjent og drar geocachere fra et stort område. Der var vi rundt 50 stykker, her var vi 29!!!

      Jeg tror nok du gjør lurt i å dra på event før du er vert for ett selv. Greit å vite litt hva man går til. Men du kan jo dra på event i en annen region enn Halden, hvis anledningen byr seg?!?!

      Klem

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!