søndag 9. september 2012

Tur til Skravelhaugen!

I dag la jeg turen til Skravelhaugen. Et fredelig turområde i Rana. En utraffikert skogsbilvei går langs Andfiskvatnet og fungerer flott som sykkelvei for folk på tur. Litt opp og litt ned i bakker som er overkommelige for en uerfaren syklist.

Det var til overmål sol i ettermiddag, noe som gjorde godt. Jeg kjenner jeg er litt lei av regn... Det har vært en sørgelig kald sommer i nord. Jeg har ikke vært på en eneste tur uten ull-stilongs og ull-trøye.

Målet med turen var å få klippet Ranatraskenkortet for 9.ende gang i år. Suksess! Klippepunktet var akkurat der det har vært alle de foregående årene jeg har klippet kortet der! :) Dette ble det 5. året/gangen jeg klippet på Skravelhaugen.

Ved klippepunktet var det tid for kakao og litt mat, samt sjekk av cachen min (som har det supert her etter 2 år i skogen). Sitteunderlaget er tykt og godt, så jeg slipper å fryse bakenden av meg! :)

Det var masse store blåbær rett ved føttene mine når jeg satt her, så jeg fant ut at jeg skulle plukke noen og bøtta fyltes halvveis, dvs. ca 1/2 liter. Det blir prima mengde til et par doser blåbærmuffins! Så vel hjemme igjen var det bare å hive seg rundt og lage årets første dose blåbærmuffins. Store og fine ble de! Om de er gode? Det finner vi ikke ut før etter middag...  ;)

En fin-fin søndagstur!

4 kommentarer:

  1. Føler meg faktisk litt hjemme på alle de plassene du har skrevet om fler ganger, selv om jeg aldri har vært der før :)
    Og du? Jeg er bombesikker på at muffinsene smaker nydelig! :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Muffinsene var utmerket! :)
      - Du hadde rett!

      Du skulle vært med på tur her i nord. Vi hadde nok ikke valgt dette turmålet, men Svartisen, Marmorslottet og Raudsandhaugen hadde nok garantert stått på lista. ;)

      Klemmer tilbake!

      Slett
  2. Mmmm blåbærmuffins.. smaker sikkert himmelsk! Burde burde bake litt jeg å, men endte med å reise på Harrytur til Sverige å kjøpe smågodt.. 5 kg.. håper det holder til helga :)

    SvarSlett
    Svar
    1. 5 kg smågodt?!?! OMG! Ja, holder ikke det til helga (og en god del helger fremover) da blir jeg "overgjett"!!!

      Det må da være blåbær på alle stedene du er på tur. Rundt hytta? Og da må du prøve deg på blåbærmuffins! :) Tror oppskriften min ligger her i bloggen et sted, den er veldig bra (om jeg nå kan tillate meg å skryte litt)!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!