onsdag 26. september 2012

Tur til Tortenkøta!

I går morres spekulerte jeg lenge og vel på hvor jeg skulle legge turen... Tortenkøta eller Mofjellet? Mofjellet ville gitt ett ranatraskenklipp og en cache, ikke dårlig fangst, men Tortenkøta ville gi ett ranatraskenklipp og 2 cacher, så da var valget gjort! ;)

Ikke noe dårlig valg, skulle det vise seg. Sola skinte og høstfargene var så nydelige som de bare kan være her i nord i september. Fjellet var tørt og fint, og den lille vegetasjonen som er der hadde kledd seg i høstfarger etter alle kunstens regler.

Fra Mo er det drøyt 40 minutter å kjøre til startpunktet. Derfra er det ca 40 minutter å gå, hvis man går i mitt rolige tempo. Siden det nesten ikke var vann i elva, var det veldig greit å komme over den og bort til køta. Det er ikke hver gang, skal jeg si dere, noen ganger sliter jeg med å gå over selv med mine høye - vanntette - fjellsko! I dag kunne man gått i joggesko.

Jeg satte meg i solveggen, nesten i le av vinden som blåste fra absolutt alle kanter. Drakk Pepsi-Max boksen min, skrev i geocache-notat-boka om mine to cachefunn, klippet ranatraskenkortet og noterte i ranatrasken-notat-boka mi, før jeg skrev noen linjer i gjesteboka til køta... ;)
(Ja, ja, ja... jeg vet at det er noen som sitter og "humrer" og ler av alle notatbøkene mine.... he, he...)

Som dere ser på det nederste bildet var utsikten fra le-veggen min helt upåklagelig. Fy flate det er godt at vi får noen sånne dager i høst, etter den kalde og søkkvåte sommeren vi har hatt. Vi trenger å få fylt på sol-lageret vårt før mørketiden setter inn, så her er det bare å nyte lysglimtene mens vi kan!

Da ønsker jeg alle en strålende onsdag!
Bruk den vel! :)

2 kommentarer:

  1. Nydelig!! Blir nesten litt misunnelig, enda jeg har vært på fjellet halvanna måned sammenhengende nå! Flytta hjem igjen i går fordi det begynte å snø.. Litt 'bedre' i dag, nå er det i hvertfall flytende, det som kommer ned gjennom skodda..
    Ja til flere finværsdager og turer til fjells!!

    SvarSlett
  2. Så herlig :-) Som fraflytta Helgelending gleder jeg meg til høstferien og håper værgudene kan velsigne oss med minst noen timer sol og blå himmel sånn at høstfargene kan få skimre og vise seg fram i all sin prakt :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!