søndag 9. desember 2012

Geocaching på en lørdagskveld!

I går kveld fant jeg ut at jeg skulle ta meg en cachejakt i nattens mulm og mørke! Som sagt, så gjort. Utrustet med to hodelykter, en relativt god og ei elendig, la jeg i vei. To cacher hadde jeg i sikte.

Jeg stoppet bilen i stummende mørke og tuslet inn i skogen. Jeg kjente jeg skulle hatt en mye bedre hodelykt, men det gikk nå på et vis. På nullpunkt virret jeg litt rundt mellom grantrærne før cachen åpenbarte seg!

Klarer du å se den på bildet? Ikke hodelykta, men cachen, altså?!?! ;) Kanskje enklere å se på nærbildet?

Joda, den er inni stubben. Den var så fastfrosset at jeg hadde litt av et styr med å få den løs og ut før jeg kunne signere. Denne hadde nok ikke vært mulig å finne hvis det hadde vært mer snø, så takk og lov for at det har vært så lite snø i luften de siste ukene!

Så var det tilbake til bilen igjen. Kjøreturen videre var ikke så veldig lang. Men GPS'en fortalte at "veien" jeg kjørte på var en sti.... så selv om jeg vet at det er en mye brukt "vei", så kjente jeg flere ganger at jeg kanskje burde brukt føttene og gått opp i stedet for....

Ved nullpunkt parkerte jeg bilen slik at billyktene lyste opp nullpunktet. Er det mulig at golfspillerne er så vanvittig lite treffsikre?!?! Nei, her er det noe "muffins"!

Og jeg hadde rett! Golfballen hadde slett ikke havnet oppå der helt av seg selv!!!

En helt super innstallasjon. Loggarket befant seg inni en skru under den rusta jerndingsen med golfballen på...

Jakten var sluttført, 2 cacher logget! Jeg hadde stivfrossne fingre, men var veldig fornøyd med å ha logga cache nr. 8 i desember. Luke 8 i min private cacheadventskalender!!!

Siden begge disse cachene var av det fabelaktige slaget, delte jeg villig ut 2 favorittpoeng når jeg kom hjem!!! Og det er det ikke ofte jeg gjør!

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!