onsdag 27. februar 2013

Nytt håndarbeidsprosjekt!!!

Jeg fant ut at jeg bare måtte ha et lite håndarbeidsprosjekt... Joda, jeg har flere, men ble så lei. Så tovavesken og lappeteppet får ligge i fred en stund, de prosjektene viker for strikking av en tunika.

Mønsteret fant jeg her. Det virker nå veldig enkelt, så nå gjenstår det å se om jeg får det til og ikke minst om den blir passe stor. Tidligere har jeg slitt med at det jeg har strikket ble for stort, til tross for at jeg strikker i str. M. Og jeg er da så absolutt en st. M!!!

Så nå har jeg noe å pusle med når jeg sitter i sofaen og titter på facebook-oppdateringene til folk... ja, for tv'n slites ikke ut her i huset! ;)

Her i nord plaskregner det, veiene er elver og folk sliter med å holde vannet unna kjelleren. Kanskje vi skulle hatt kano i stedet for bil?!?! Men jeg ser positivt på det, for så lenge det plaskregner, så kommer det ikke snø og det er koselig å være hjemme og pusle med "inneting".

Ha en super dag der ute i verden!

2 kommentarer:

  1. Er koselig å begynne på nye strikkeprosjekter!
    Har du sjekket strikkefast heten din?
    Kanskje du strikker løsere enn det som er oppgitt i mønsteret, og da blir plagget litt større. Men jeg tror jeg har hørt en plass at drops sine mønstre kan være litt rare på størrelsene...

    Og heldigvis ser det ut som regnværet er på tur til å gi seg! Er koselig med innedager, men siden ungene har vinterferie begynner vi å få litt "brakkesyke" her ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, dette med strikkefastheten er et problem... Jeg strikker prøvelapp - og da blir det bra, men så strikker jeg plagget, og da kan det bli en maske eller to feil...

      Men som jeg ser det, så er en tunika ikke det verste plagget å strikke for stort! :)

      Barn, vinterferie og regn... det høres ikke koselig ut i lengden. Det blir litt begrenset hvor mange inneaktiviteter man klarer å skape og holde på med! Men kos dere nå sammen i allefall!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!