onsdag 27. februar 2013

Ranatraskenkortet for 2013 er i hus!

Ranatraskenkortet for 2013 ble kjøpt i dag. Jeg stakk innom kontoret til Rana Turistforening og skaffet meg nytt kort.

Der møtte jeg en meget hyggelig kar, som kunne fortelle at det bare ble solgt litt over 40 kort i året! Er det mulig? Bor det ikke over 26.000 mennesker i Rana? Og ran-væringene er da turfolk i stor stil! Nei, folkens; skaff dere ett Ranatraskenkort! Kortene koster 100 kroner og man blir litt avhengig av de klippene! :) MÅ ha flere! Ergo MÅ man ut på tur!!!


Planen er i år at jeg skal få klippet alle 17 rutene på kortet. Mener det var 24 eller 25 mulige turmål å klippe kortet på i år, så hvis jeg bare kommer meg ut med sekken min igjen - så skal nok det gå veldig bra!!!

Men ikke i kveld og ikke i regnet, men snart.... :)

4 kommentarer:

  1. Åh! Må også kjøpe meg nytt kort! I fjor fikk jeg 18 klipp, må prøve å få noen i år som jeg ikke fikk i fjor :D

    SvarSlett
    Svar
    1. 18 klipp?!?! OMG! Jeg skjønner at jeg har vært veldig sløv... hmmmmf... Jeg får virkelig se å komme meg på tur!

      P.S! Ser du er på vei inn i bloggernes verden! :) Jeg skal nok følge deg, jeg!!! :) Kjempemorro!

      Slett
  2. Hva er de før noe?? Aldri hørt noe om de!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er en link til Ranatrasken-siden hos Rana Turistforening;
      http://rana.turistforeningen.no/index.php?fo_id=6254 (klipp-og-lim)

      Rundt om i Rana er det mange turmål hvor det finnes klippepunkter, her klipper vi disse kortene. Prima måte å komme seg ut på tur, det blir fort en besettelse!!!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!