søndag 24. mars 2013

Ranatraskentur til Skistua!

I morres la jeg ut på skitur til Skistua for fangst av årets andre Ranatraskenklipp. Det pleier å være kjørt spor med tråkkemaskin opp dit, men det må ha vært en stund siden nå. Likevel var løypa hard og fin å gå i.

Men det ble en krevende tur dit denne gangen. Som vanlig hadde de purunge jentene som driver med hest vært og gått i hele bredden på den oppkjørte løypa med hestene. Hestemøkk gjorde at man måtte gå zikk-zakk for å ikke få møkka under skiene og dype fotspor gjorde at man hadde lite underlag å trø på. Vel, heldigvis går de ikke langt oppover med hestene, slik at sporet ble bedre etter hvert som jeg kom opp i høyden.

Rundt null grader og sol gjorde turen helt super. Jeg var godt fornøyd når jeg klippet Ranatraskenkortet mitt!

Det er lenge siden dere har sett bilde av meg her, så jeg måtte få med ett. Håret, som bærer preg av lue-bruk på bildet, er ikke så blond lengre og på fredag ettermiddag tok jeg saksa og klippet det... Det er "hundre år siden" jeg hadde pannelugg, men jeg tok sjansen og klippet det sånn - ja, for egen hånd. Etter å ha tatt litt av lengden og tynna det betydelig ut, ble jeg riktig så fornøyd. Nå er det ikke lenger nødvendig med hårstrikk for å holde håret unna øya!!!  (Avsporing...)

Vel, som dere ser; nydelige forhold ved Skistua i dag!!!

Da er det bare å glede seg til påsken setter inn for fullt og jeg kommer meg på nye turer!!!

2 kommentarer:

  1. Kan tenke meg du er glad for å ha kommet igang med årets tursesong! Været ser helt strålende ut, og bare det er fint vær, blir som regel turen fin også. Synd at den ble litt ødelagt av hestemøkk i løypa!
    Oi, så ukjent du var blitt! Mørkere i håret og lugg, en stor forandring siden sist jeg så deg! Men du ble fin, og det er helt sikkert deilig å slippe hårstrikken ;)
    Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er monsterfornøyd med at tursesongen er i gang igjen! Det er så fryktelig lenge siden sist jeg var på tur. Nå håper jeg at været blir bra i selve påsken også, sånn at jeg kan dra på tur i dagene etter at jeg går av vakt skjærtorsdag morgen.

      Håret ble veldig annerledes, men det er nå i allefall praktisk!!! ;-)

      Håper dere får en super påske i sør også! ♥klem♥

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!