søndag 24. mars 2013

Ranatraskentur til Stortjønna!

Lørdag 23. mars ble dagen for årets første Ranatrasken-tur. Ja, det ble dagen for årets første tur i det hele tatt. Og den resulterte også i årets første geocachefunn!!!

Stortjønna ligger lett tilgjengelig på Båmofjellet. Det er oppkjørt løype nesten rundt tjønna, sånn at å få klippet Ranatrasken-kortet på køta er bare en liten avstikker fra skisporet. Denne gangen var det skispor fra løypa og bort til køta, så jeg slapp å lage nye spor selv! :)

Turen startet fra Skillevollen alpinanlegg. Jeg jukset litt og tok skiheisen opp på fjellet, da ble det bare flatt og fint terreng å gå i. Solskinn og minus 4 grader. Det var kaldt å sette seg ned, så pausen ble kort... ;)

Det går et belte av cacher over fjellet; "Båsmofjellet Power Trail", jeg tok noen av dem i sommer, men langt fra alle, 2 eller 3 av de som var igjen var vinter-cacher, så jeg peilet meg ut den som lå kortest unna Stortjønna. Den fant jeg! Fantastisk å være i gang med geocaching-sesongen også! Det er snart 3 måneder siden forrige cachefunn...

Åh... det er så vanvittig godt å være i gang med tursesongen 2013!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!