mandag 3. juni 2013

Nydelig på Granneset i kveld!

Jeg kjørte opp til Storvollen og parkerte bilen der litt over seks i kveld. Det var varmt og godt til tross for at det var overskyet. Målet var Granneset og årets tredje Ranatraskenklipp. I tillegg sjekket jeg forholdene på noen av cachene som er på stien opp. Alt var vel.  De er tørre og fine etter vinteren.

Etter rundt 1 time og 15 minutter kom jeg frem til Granneset.  Jeg gikk inn og satte fra meg sekken, ut for å klippe Ranatraskenkortet mutt, så inn igjen for å signere den nye gjesteboka. Det ble bare en lynvisitt. Kvart på åtte begynte jeg å tusle nedover igjen.

Siden vannføringa i elvene er stor,  gikk jeg ned for å se Bredekforsen. Den frådet. Helt vanvittige mengder med vann fosset ned. Sjelden jeg har sett den så stor.

Så var det bare å fortsette mot bilen. Stien var tørr, uvanlig, siden den i partier går over myrer. Blåbærlynget bar stort håp om mye blåbær. Multebærblomster var som ett lynt hvitt teppe over den grønne skogsbunnen. Jeg får virkelug håpe at det blir mye bær av disse også!

Håper dere har hatt en flott helg! ♡

2 kommentarer:

  1. Fine bilete! Du er sprek :) Og takk for kommentar hjå meg for mange veker sidan, eg er som vanleg treig med å svara. Men du spurte om eg var tenkt til å gje ut noko meir, og eg er altså i tenkeboksen... Må berre finna ut i kva form det skal vere, og om eg skal gje det ut sjølv eller gjennom forlag. Og så må eg nett skrive det også då ;) Veldig kjekt å bli motivert av at du er interessert i å lesa meir i alle fall! Har jo mange dikt på bloggen som eg kunne gitt ut, men veit ikkje om folk er interessert i ei liknande bok som den som allereie er ute, berre med andre dikt..?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kanskje like greit å fortsette i samme stilen som sist bok. Den var veldig fin. Men nå vet ikke jeg hvor mange du solgte av dem og hvilke tilbakemeldinger du fikk?!?! Det er kanskje greit å lytte til tilbakemeldingene, spørre litt hva andre synes og om noe burde endres?

      Lykke til!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!