fredag 30. august 2013

Geocaching kombineres med Ranatrasken og soppturer!

I går var det tid for årets 10. Ranatraskenklipp. Siden jeg likevel måtte forbi Røssvoll på vei for å logge dagens cache, fant jeg ut at jeg kunne stoppe og gå til Grillbua i Røssvollia.

Jeg hadde funnet ut at det fantes en bedre rute dit enn den jeg har brukt tidligere, så jeg antok at den skulle jeg klare selv om kroppen bare så vidt henger med etter nattevaktene. Men en drøy km og bare 40 høydemeter, det skulle vel gå bra? Men det ble rimelig slitsomt. Kroppen går inn i hvilemodus i arbeidsperiodene og vil bare ikke noe annet enn å slappe av, men jeg kom frem til målet og fikk klippet kortet. Alt vel! Noen kantareller ble også med hjem. Så når cachen i tillegg ble logget, var alt bare supert!


I dag ble det også bare en veldig enkel "drive in" cache, rett ved siden av veien. Jeg hadde bestemt meg for å kjøre ett lite stykke videre og se om jeg kunne finne noen kantarell. Rundt 3 kvarter senere var korga full. Skogen virkelig lyser gult av kantareller i år.

Jeg har etter hvert mange steder jeg kan dra, hvor jeg vet at det er sopp, men ofte blir det til at jeg gjør som i dag; bare setter bilen ett sted og tusler opp i skogen. Det er koselig å virre rundt i skogen, nesten uten mål og mening i jakten på disse gule skattene.

Jeg ønsker dere alle en strålende helg!

2 kommentarer:

  1. Her hos oss tror jeg det har vært for tørt i sommer, og det regnet som har kommet i august har kommet for sent, jeg har så og si ikke sett noe kantareller i år i det hele tatt. Tror jeg så en stor og tre-fire små i løpet av 9 km tur i dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er blitt flink å gå laaaaaaaaaange turer. Du hadde jo gått halve dagsetappen av Norge på tvers turen!!! Jeg blir så stolt av deg! ;)

      Du skal BTW være glad for at dere har hatt det tørt, for her oppe har det vært mer enn nok regn... og i dag virker det som om høststormene har satt inn....

      *klem*

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!