mandag 23. september 2013

Tur til Blerekan!

Du skal holde hviledagen hellig, men hvilken dag som er hviledag har jeg aldri helt forstått, så den ble i allefall ikke på søndag! Lørdag kveld, faktisk kl 00:00 sendte jeg en sms; "Blerekan i morgen?" Svaret kom to minutter senere; "Ja :) når?" ;) Kan det bli bedre?!?!?

Rundt kl 12:30 starta vi fra byen, kjøreturen til Virvassdalen er i overkant av 1 time og 30 minutter. Så klokka var godt over to før vi begynte å gå. Hverken jeg eller turfølget mitt hadde vært her før, så vi var rimelig spente på terrenget. Alle hadde vi stått øverst i Virvassdalen og sett i retning Blerekan, vist at det var ett Ranatraskenklipp der og tenkt for oss selv at det var tøft terreng oppover der... Ergo var turen blitt utsatt og utsatt...

Vi parkerte litt lengre nede i dalen enn der man starter til Virvasshytta, fulgte stien og etter hvert som vi tuslet oppover, gikk det jo bare slakt oppover dalen... det kom liksom aldri noen skikkelig stigning... Etter en halvtimes tid gikk det nesten ikke oppover i det hele tatt, vi var oppe på fjellet, helt nydelig fjellterreng med masse flotte høstfarger.

Over myrer og rimelig gjørmete partier bar det... og en av turfølget mitt lærer aldri; joggesko egner seg ikke på fjelltur, men nytter det å si noe?!?! Nei! Med alderen kommer kanskje vettet?!?! Uansett, vi var nesten kommet opp på snaufjellet før han ga opp og innså at skoene kom til å bli våte... Nå skal det sies at han ikke er den eneste av mine turvenner som ikke klarer å lære seg at fjellsko er lurt! Lytt til erfarne fjellfolk; fjellsko er tingen!!! ;)

Ranatraskenkortet ble klippet, lykke og glede! Mitt nummer 20 - og deres nr. 18... Jeg holder dem bak meg ennå, men de er skumle konkurrenter, så jeg kan ikke føle meg trygg før jeg har alle 25 klippene... ;)

Etter en liten pause i ly av hytta som klippet er plassert på, gikk vi i retur. Det var bare vakkert. Jeg var rimelig sliten etter gårdagens tur over Risfjellet, men det gikk greit å gå 1,3 mil denne dagen også. Jeg hadde det storveis sammen med turfølget mitt. Lavterskelhumor gjør turene veldig trivelige!!! ;)

På vei opp så turfølget mitt en vannsprut, etter hvert som vi nærmet oss begynte vi å tro at det kanskje var ett bål, men nyskjerrige som vi er, måtte vi bort og se. Og for ett fantastisk syn! Vannspruten stod opp av elva... man kommer over de mest spektakulære ting i fjellet! Lykke!

Takker for turfølget! I dag er hviledagen hellig, for min del!

Den siste uka har jeg gått mellom 6,7 og 7 mil i fjellet. Jeg trenger hvile før jeg fortsetter på Ranatrasken-klippe-konkurranse-prosjektet mitt!!! :)

Og Kjersti; ny-klær-outfit-bilde kun fordi du ba om det! ;) Nå er jeg ingen fotomodell... så hvordan står man for å få tatt ett bilde? Usminka som alltid... men sånn er jeg og ett av de nye outfit'ene mine! ;)

Ha en strålende uke!!!

2 kommentarer:

  1. Godt å lese at du endelig har innsett at du trenger hvile! Superfjellgeita! :)
    Digger genseren din! Jeg er så glad i rødt, og du kler det kjempebra :)
    Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hviledagen min var en katastrofe... plutselig tikka det inn en sms fra konkurrentene mine... de hadde skaffa seg nok ett klipp.... de haler innpå, så det er bare å komme seg ut igjen! ;)

      Vet du, genseren er ikke rød... den er mer orange... men det kommer ikke så godt frem på bildet...

      Stor klem tilbake!!!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!